مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت : به مناسبت شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) سوگواره یاس نبوی در 24 امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می شود.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام وحدت مشهوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار داشت: این مراسم در 14 فروردین ماه 93 مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سوم جمادی الثانی ، برگزار می شود.
 
وی افزود: در این مراسم 2 بقعه در گرمی و بیله سوار،7 بقعه و مکان مذهبی در شهرستان اردبیل، 6 بقعه متبرکه درشهرستان مشکین شهر و 9 امامزاده در شهرستان خلخال، میزبان مردم ولایی استان خواهند بود.
 
وی با بیان اینکه سخنرانی ائمه جماعت و علمای بومی و اعزامی از قم در این امامزادگان جزء برنامه های این مراسم است، افزود: هدف از برگزاری این مراسم توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین(ع)، تقویت باورهای دینی در میان آحاد جامعه و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه است.
 
وی اضافه کرد: اجرای صحیح نیات واقفین و جلب اعتماد عمومی جهت ایجاد وقفهای جدید و بخصوص وقف برای حضرت فاطمه زهرا(س) جزء اهداف دیگر این مراسم است.
 
وحدت مشهوری با اشاره به اینکه ایجاد فضای فرهنگی، و معنوی در تمام امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره مندی از آنها جزء برنامه های اداره کل اوقاف است افزود: ترویج فضائل و سیره فاطمی و معرفی شخصیت بانوی دو عالم و همچنین ترویج خطبه فدکیه و ایجاد خیمه معرفت جزء برنامه هایی است ما در این ایام در بقاع متبرکه شاخص برگزار خواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه در کنار برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی برنامه های متنوع مذهبی نیز برگزار می شود افزود: همایش رهروان یاس نبوی ، خیمه معرفت، غرفه مشاوره وقف و نماز ظهر و عصر روز شهادت از جمله برنامه هایی است که در روز 14 فروردین ماه برگزار می شود.
/2759/